خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/09 - 13:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی صالح:

فعالسازی بخش خصوصی به کاهش آسیب‍‌های اجتماعی منتهی می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، فعال کردن واحدهای تولیدی بخش خصوصی را عاملی برای رفع بیکاری جوانان دانست که از آن تحت عنوان بستری برای ایجاد آسیب‌های اجتماعی یاد می شود.

روح‌اله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری از سوی معاون اول رییس جمهور مبنی بر اینکه یکی از موانع پیش روی بخش خصوصی، وجود فضای منفی فرهنگی و اجتماعی نسبت به این بخش در کشور است، گفت: اگر از هر سو به حوزه اقتصادی نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بخش خصوصی از هر نظر از واحدهای تولیدی دولتی بهتر فعالیت کرده و واحدهای زیرمجموعه خود را به درستی مدیریت کرده‌اند.



دولت باید صادقانه از بخش خصوصی حمایت کند



نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون این دولت است که باید صادقانه از بخش خصوصی حمایت کرده و اعتبارات لازم را در اختیار آنها قرار دهد و مطالباتی که از بخش‌های مختلف دولتی دارند به آنها بپردازد تا در مسیر فعالیت‌هایشان با مانعی مواجه نشوند، کما اینکه در بسیاری مواقع تولیدکنندگان بخش خصوصی فریاد زده‌اند که دولت باید بدهی خود را بپردازد.



وی تصریح کرد: بی‌تردید فعال کردن واحدهای تولیدی بخش خصوصی نقش موثری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد داشت که نتیجه آن کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه جوانان است.



این نماینده مردم در مجلس دهم، در تشریح تاثیر بخش خصوصی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: اغلب تولیدکنندگان بخش خصوصی در قالب کارآفرین در جهت ایجاد اشتغال در سطح جامعه فعالیت دارند، بنابراین اگر از آنها حمایت شود می‌توانند نقش موثری در رفع بیکاری به عنوان مهمترین معضل اجتماعی که زمینه ایجاد تمام آسیب‌های اجتماعی است، داشته باشند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، نگاه ویژه‌ای به بخش خصوصی داشته باشد تا بتوانند با فعالیت و تولید بیشتر نقش موثری در رونق اقتصادی و اشتغالزایی برای جوانان در کشور داشته باشند ./



پایان پیام

  • کد خبر : 297166
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار